Shows in navbar

dfsfsdfs

Test

dqfdqfqsdfqsdfqsfdqsfdfqsfqfsfqsfqsfqsfqsfq

Shows in navbar2

dfsfsdfs

Shows in navbar3

dfsfsdfs

Shows in navbar4

dfsfsdfs

Shows in navbar5

dfsfsdfs

Shows in navbar6

dfsfsdfs

Shows in navbar7

dfsfsdfs

Test 2

dsfsfsdfsfdsfsfs

Shows in navbar8

dfsfsdfs

Shows in navbar9

dfsfsdfs

Shows in navbar10

dfsfsdfs

Shows in navbar11

dfsfsdfs

Shows in navbar12

dfsfsdfs

Shows in navbar13

dfsfsdfs

Shows in navbar17

dfsfsdfs

Shows in navbar15

dfsfsdfs

Shows in navbar19

dfsfsdfs

Shows in navbar19

dfsfsdfs

Shows in navbar20

dfsfsdfs

Test

Hoe log ik in op de bankomgeving van NIBC Direct?

Inloggen via een internetbrowser

Klik op de knop “Aanmelden”, die u op elke pagina van onze website (www.nibcdirect.be) bovenaan rechts ziet. U komt dan terecht op het beveiligde deel van onze website. Of u kan ook deze url gebruiken:

https://login.nibcdirect.com/?origin=https://e-banking.nibcdirect.be/login&language=nl_BE_direct

U vult op deze pagina uw gebruikersnaam en wachtwoord in, samen met de sms-code die u als extra veiligheidsmaatregel van ons ontvangt.

Afhankelijk van uw telefonieprovider ontvangt u sms-berichten vanaf een 4-cijferig nummer of van een gewoon nummer.

Gebruikt u de app?
Dan kan u er ook voor kiezen om met de app te bevestigen in plaats van een sms-code in te vullen.

Inloggen via de app

Open de app en vul uw pincode in (of log in met behulp van uw vingerafdruk of via gezichtsherkenning).

Nog niet geregistreerd?
Dan zal u eerst om uw gebruikersnaam en wachtwoord worden gevraagd.

Ik heb problemen met inloggen

Ik weet mijn gebruikersnaam niet meer

Op het inlogscherm van de NIBC Direct bankomgeving klikt u op “Gebruikersnaam vergeten?”. Na het invullen van uw gsm-nummer, ontvangt u een sms met daarin uw gebruikersnaam.

Afhankelijk van uw telefonieprovider ontvangt u sms-berichten vanaf een 4-cijferig nummer of van een gewoon nummer.

Ik ontvang geen sms met mijn gebruikersnaam

Het kan zijn dat er een fout is geslopen in het invoeren van uw gsm-nummer, misschien staat ergens een spatie te veel?
Bijvoorbeeld: het gsm-nummer “0471 23 45 67”, dient op deze manier ingevuld te worden: +32471234567.

Een andere oorzaak kan zijn dat uw gsm-nummer niet uniek is. We sturen enkel een sms met uw gebruikersnaam als we uw nummer in ons systeem herkennen én als dat nummer uniek is (dit wil zeggen, niet gedeeld is met een andere persoon die ook een toegang heeft tot de beveiligde bankomgeving).

Blijft u problemen ondervinden of deelt u uw gsm-nummer met iemand anders? Neem dan contact op met onze klantendienst.

Ik weet mijn wachtwoord niet meer

Op het inlogscherm van de NIBC Direct bankomgeving kan u via "Wachtwoord vergeten?" zelf een nieuw wachtwoord aanvragen. U ontvangt dan van ons een e-mail waarmee u verder kan.

Mijn gebruikersnaam is geblokkeerd

Wanneer er te vaak een verkeerde combinatie gebruikersnaam/wachtwoord wordt ingevuld, wordt uw toegang automatisch geblokkeerd. Bel onze klantendienst om uw toegang opnieuw te activeren, op het gratis nummer 0800 63 500.

Ik ontvang geen sms-code

De sms-codes worden meteen verstuurd, maar we kunnen niet uitsluiten dat er af en toe een vertraging kan insluipen.

Blijft u problemen ondervinden? Neem dan contact op met onze klantendienst.

Afhankelijk van uw telefonieprovider ontvangt u sms-berichten vanaf een 4-cijferig nummer of van een gewoon nummer.

Al mijn gegevens zijn correct en toch lukt het niet. Wat loopt er mis?

Misschien bent u op de verkeerde pagina terecht gekomen of gebruikt u een verouderde browser? Ga steeds via onze website en de knop bovenaan "Aanmelden" naar de NIBC Direct bankomgeving. Of u kan ook deze link gebruiken:

https://login.nibcdirect.com/?origin=­https://e-banking.nibcdirect.be/login&­language=nl_BE_direct

Lukt het nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantendienst zodat zij u kunnen verder helpen.

Hebt u problemen bij het activeren van uw toegang tot de NIBC Direct Bankomgeving?

De vorige beveiligde e-banking omgeving is vorig jaar vervangen door een nieuwe NIBC Direct bankomgeving. Dit betekent dat er een nieuw webadres is, de systemen achterliggend aangepast zijn en de manier waarop u inlogt anders is. Als u op dat moment klant was bij ons, zal u de eerste keer een aantal stappen moeten doorlopen alvorens u toegang krijgt tot uw spaarrekeningen in de nieuwe bankomgeving.

Meer info over de stappen die u moet doorlopen om uw toegang te activeren, leest u hier.

Hoe download ik de app van NIBC Direct?

U vindt de NIBC Direct-app via Google Play of in de App Store.

De app kan u installeren op meerdere toestellen (telefoon of tablet), maar hou er rekening mee dat u slechts met 1 toestel (uw primair apparaat) acties kan uitvoeren. Dat betekent dat u uw primair apparaat steeds bij de hand moet hebben wanneer u op een ander toestel bijvoorbeeld een overschrijving wil uitvoeren. In uw beveiligde bankomgeving, bij het menu ‘Apparaten’, kan u de instellingen hiervoor beheren. Per telefoon of tablet kan er slechts 1 iemand aan de app worden gekoppeld.

Let op: voor uw gebruiksgemak activeert u best eerst de toegang tot de nieuwe NIBC Direct bankomgeving voordat u de app gebruikt. U kan de app gebruiken om uw spaarrekeningen te beheren, of als token wanneer u via bijvoorbeeld uw computer wil inloggen.

Is NIBC Direct wel veilig?

Bij NIBC Direct is veiligheid onze eerste prioriteit. Daarom zijn er 4 voor u zichtbare niveaus waarop uw gegevens en geld beveiligd zijn.

  • Door de beveiligde SSL-verbinding, (waarbij SSL voor “Secure Socket Layer” staat) tussen uw computer en NIBC Direct. De digitale informatie wordt versleuteld verzonden, zodat onbevoegden die niet kunnen lezen of wijzigen. Wanneer u surft via zo'n beveiligde internetverbinding, ziet u een slotje naast het internetadres in uw browser, en begint het adres met “https” in plaats van “http”, waarbij de 's' staat voor 'secure' - een beveiligde verbinding dus. Telkens u zich aanmeldt bij NIBC Direct, kijkt u dus best na of u dat doet vanuit deze url: https://www.nibcdirect.be.
  • Door de inlogmethode. U kan enkel toegang krijgen tot uw beveiligde bankomgeving wanneer u een correcte combinatie van uw gebruikersnaam, wachtwoord en de sms-code die u van ons ontvangt. Gebruikt u de app, dan kan u op een nog veiligere manier de app gebruiken bij het inloggen ter vervanging van de sms-code. Eenmaal u de app aan uw account hebt gelinkt, krijgt uw toestel in ons systeem een unieke code zodat we telkens zeker zijn dat u het bent wanneer u wil inloggen of acties wil bevestigen met de app.
  • Door de tegenrekening. Dit is een zichtrekening bij een andere Belgische bank waarvan u de titularis bent. Voor een gezamenlijke rekening bij NIBC Direct moeten beide rekeninghouders titularis zijn van de tegenrekening. Uitgaande stortingen kunnen alleen naar de tegenrekening gaan, uw geld blijft dus altijd in uw handen.
  • Door het depositogarantiestelsel. Uw spaargeld valt onder het Nederlandse depositogarantiestelsel en biedt u bescherming tot 100.000 euro in geval van faillissement van de bank.

Natuurlijk heeft NIBC Direct in de achtergrond nog andere beveiligingssystemen draaien.

Kan ik een nieuwe rekening openen als klant?

Kan ik een nieuwe rekening openen als klant?

Als klant van NIBC Direct kan u in de beveiligde bankomgeving zelf bijkomende rekeningen openen:

  • Log in op uw NIBC Direct bankomgeving (via de website of de app)
  • Klik op “Nieuwe rekening openen” in uw rekeningoverzicht. Wil u een termijnrekening openen? Klik dan op “Nieuwe termijnrekening openen”.
  • Wanneer u op “Nieuw rekening openen” klikt, krijgt u een overzicht van de spaarrekeningen die u kan openen.
  • Klik vervolgens op “Meer info” bij één van de spaarrekeningen, en lees de details over deze spaarrekening.
  • In het volgende scherm, na aanvaarden van de voorwaarden, kiest u voor wie u een rekening wil openen (de keuze is hier beperkt tot uw reeds bestaande relaties).
  • Is alles in orde? Dan krijgt u een succesboodschap en verschijnt de rekening in uw rekeningoverzicht.

Let op: u mag als individuele klant 1 Spaarrekening, 1 Getrouwheidsrekening en 1 Flex rekening openen. Per relatie mag u ook 1 spaarrekening, 1 getrouwheidsrekening en 1 Flex rekening openen. Het aantal Termijnrekeningen dat u kan openen, is niet beperkt.

Heeft u een vraag voor ons? We bellen u graag op een ogenblik dat het u uitkomt.

Maak een afspraak